News Rekreacja

Przewodnik po medytacji z zastosowaniem marihuany

Przewodnik po medytacji z zastosowaniem marihuany 4 lipca 2020Leave a comment
Sylwetka człowieka medytującego

Michel de Montaigne, uznawany za jednego z najwybitniejszych filozofów francuskiego renesansu, przyczynił się do spopularyzowania idei medytacji na zachodzie. Dla Montaigne’a „medytacja jest wzbogacającą i zarazem potężną metodą nauki dla każdego, kto potrafi zgłębiać swój umysł”. I rzeczywiście mówił prawdę, ponieważ historia udowodniła, że ​​medytacja może w doskonały sposób wpłynąć na umysł i ciało.

  • Sama medytacja pozytywnie wpływa na ludzki umysł i ciało, a w połączeniu z marihuaną może prowadzić do uzyskania niesamowitych efektów.
  • Niektóre odmiany marihuany uspokajają, a tym samym pomagają  skupić się na niezwykle istotnym elemencie medytacji, jakim jest proces oddychania.
  • Warto zacząć od samej medytacji i zaznajomić się z całym procesem, poznać go. Następnie można włączyć konsumpcję marihuany, aby zmaksymalizować efekty.

Korzyści płynące z medytacji

Medytacja jest Twoją bramą do transcendencji. Pomoże Ci stać się bardziej samoświadomym. Medytacja sprawi, że będziesz nie tylko świadomy swojego otoczenia, ale także swojego ciała, swoich myśli – całej swojej istoty.

Medytacja dla każdego

Jeśli nigdy nie próbowałeś medytować, to nadszedł dobry czas, aby tego spróbować. Odpręż się i przezwycięż autodestrukcyjny upór, abyś mógł czerpać korzyści płynące z medytacji.

Medytacja nie jest Ci obca?

Jeśli już próbowałeś medytacji i obecnie poszukujesz dodatkowych sposobów na uzyskanie kolejnych efektów, czytaj dalej. Ten przewodnik pomoże Ci lepiej oswoić swoje wnętrze, stać się bardziej skutecznym w działaniach i bardziej skoncentrowanym, a nawet zmniejszyć towarzyszący Ci fizyczny ból.

Medytująca młoda kobieta
Jeśli nigdy nie próbowałeś medytować, to nadszedł dobry czas, aby tego spróbować

Trening uważności: połącz medytację z użytkowaniem marihuany

Budowanie lepszego połączenia między umysłem a ciałem, czyli medytacja z użyciem marihuany – czy warto? Czy medytacja i marihuana to dobre połączenie? Czy marihuana może pomóc tym, którzy uważają wewnętrzny spokój za coś nieosiągalnego, nawet jeśli regularnie praktykują medytację?

Medytacja i koncentracja

Medytacja wymaga szczególnej koncentracji. Czasami osiągnięcie pełnego skupienia może okazać się niezwykle trudne. Należy uwolnić się od stresorów i negatywnych myśli. Skupienie uwagi jedynie na chwili obecnej może być sporym wyzwaniem, zwłaszcza gdy codzienne sprawy nieustannie rozpraszają naszą uwagę. Osiągnięcie niezwykłego stanu świadomości nie jest jednak niemożliwe, szczególnie przy pomocy medytacji i marihuany.

Korzyści płynące z połączenia medytacji z marihuaną

Z użytkowania marihuany możemy czerpać wiele korzyści. W kontekście medytacji, niezwykle przydatny okazuje się uspokajający wpływ marihuany i jej naturalne właściwości lecznicze. Zapewniają one całkowity relaks ciała. Z drugiej strony, sama medytacja pomaga oczyścić umysł. Z tego powodu połączenie medytacji z marihuaną może być metodą nie tylko relaksacyjną, ale także prowadzącą do osiągnięcia jasności umysłu i odprężenia organizmu.

Badania nad medytacją i marihuaną

Wykwalifikowani pracownicy służby zdrowia i badacze odkryli, że połączenie medytacji i marihuany pomoże poprawić ogólny stan zdrowia. Kilka badań sugeruje nawet, że stosowanie tego połączenia może pomagać w leczeniu stanów lękowych, depresji, bezsenności, a nawet przewlekłego bólu.

Marihuana może usprawnić proces medytacji

Wielu specjalistów praktykuje medytację połączoną z użytkowaniem marihuany. Chcą pomóc samym sobie, ale nie tylko. Mają też na celu lepsze zrozumienie całego procesu, aby móc skuteczniej pomagać swoim klientom w radzeniu sobie z lękami i stresem. Wielu z nich zauważyło, że użytkowanie marihuany pomogło im osiągnąć głębszy stan medytacji. Większość z ich obserwacji została udowodniona naukowo.

Medytacja: umysł i ciało

Medytacja pomaga nie tylko w uwalnianiu umysłu i pogłębiania samoświadomości, ale także w redukowaniu bólu fizycznego. Badania wykazały, że medytacja może uśmierzyć towarzyszący nam ból, a nawet ograniczać uporczywość stanów zapalnych.

Z kolei marihuana znajduje szerokie pasmo zastosowań w leczeniu chorób psychicznych, takich jak lęki, depresja i zespół stresu pourazowego (PTSD- posttraumatic stress disorder). Marihuana znajduje zastosowanie także w leczeniu padaczki i innych chorób przewlekłych. Podobnie jak medytacja, marihuana jest używana do poprawy stanu zdrowia, psychicznego jak i fizycznego.

Mnich buddyjski
Marihuana znajduje szerokie pasmo zastosowań w leczeniu chorób psychicznych

Jak marihuana pomaga w medytacji?

Poczciwa marihuana może pomóc w osiągnięciu stanu głębokiego skupienia. Jednocześnie pomaga w kontrolowaniu emocji i prowadzi do poprawy naszego stanu zdrowia. Konopie indyjskie mogą usprawnić proces medytacji dzięki swym unikalnym sposobom interakcji z systemem endokannabinoidowym każdego człowieka.

Marihuana zapewnia użytkownikom wyostrzenie wrażeń sensorycznych, relaksuje i ułatwia głębsze doznania na tle duchowym. Zatem połączenie medytacji z marihuaną może przynieść niesamowite efekty.

Medytacja: jak zacząć?

Jeśli dopiero zaczynasz medytować, zalecane jest przyzwyczajenie się do całego procesu, zanim podejmiesz próby dodania marihuany do swojej rutyny. Bądź odpowiedzialny i upewnij się, że znasz swoją tolerancję, ponieważ marihuana na każdego może wpływać nieco inaczej.

Jak zmaksymalizować efekty medytacji połączonej z marihuaną?

1. Znajdź odpowiednią dla siebie odmianę marihuany. Różne odmiany  mogą wywoływać różne efekty. Idealnym może okazać się wybranie takiej, która zapewnia odpowiedni relaks bez rozpraszania Cię uczuciem głodu czy zwiększonym pragnieniem.

Gatunek sativa (i hybrydy z dominującymi genami sativy) są idealne do stosowania w ciągu dnia, ponieważ ich działanie energetyzuje i ułatwia skupienie. Odmiany Indica (i hybrydy z dominującymi genami indica) są idealne do stosowania w nocy, bądź na noc, ponieważ ich działanie jest bardziej relaksujące i uspokajające.

2. Wybierz najwygodniejszą dla siebie metodę konsumpcji. Marihuanę można użytkować na wiele sposobów – od spalania, przez waporyzację (która uznawana jest za jedną z najbezpieczniejszych), po produkty spożywcze przeznaczone do jedzenia i picia (to tylko kilka z możliwych metod).

Waporyzacja pozwala na odpowiednie dawkowanie i przynosi prawie natychmiastowy efekt, podczas gdy przy spożywaniu produktów spożywczych osiągnięcie punktu kulminacyjnego może potrwać nawet do dwóch godzin.

3. Przed przystąpieniem do medytacji upewnij się, że twojemu otoczeniu towarzyszy spokój i cisza. Wybierz także miejsce, w którym nie będziesz się niepotrzebnie rozpraszać. Istotnym elementem jest też temperatura w Twoim otoczeniu, jeśli będzie Ci zbyt ciepło lub zimno, może utrudnić to skoncentrowanie się na medytacji.

Nie zapomnij o oddychaniu!

Właściwa medytacja obejmuje skupienie się na samej czynności oddychania i kontrolowaniu oddechu w odpowiedni sposób. Skup się na tempie swojego oddechu i ruchach klatki piersiowej, zauważ kiedy się rozszerza, a kiedy kurczy. Dzięki temu łatwiej będzie Ci się zrelaksować i oczyścić umysł.

To nie takie proste, jak może się wydawać

Na początku, skupienie się na samym oddechu może okazać się wyjątkowo trudne, ponieważ robisz to o każdej porze dnia, nieświadomie, nie zwracając na to większej uwagi. Jeśli masz problem ze skupieniem się na oddechu , dodanie marihuany do rutyny na pewno pomoże, ponieważ doprowadzi Cię do stanu euforii, podczas której oddychanie stanie się bardziej wyraźne.

Nauka medytacji bywa trudna

Istnieje też inny sposób na walkę z rozpraszającymi myślami pchającymi się do głowy. Notuj w myślach informacje o każdym wdechu i wydechu. Jeśli jednak nie możesz przezwyciężyć rozpraszających myśli, nie przejmuj się. Wszystko jest w porządku, nauka medytacji bywa trudna. Dostrzegaj to co cię rozprasza, ale staraj się w to nie angażować, oddychaj.

Metoda prób i błędów

To normalne, że nie udaje Ci się pozostawać skupionym przez cały czas. Upewnij się, że za każdym razem gdy się rozproszysz, starasz się ponownie skupić myśli na oddechu. Właściwe skupienie się na oddychaniu pomoże zrelaksować Twój nadpobudliwy i rozbiegany umysł.

Jest to ostateczny i docelowy punkt medytacji. Medytacja jest trochę jak ćwiczenia fizyczne, więc dla najlepszego efektu, staraj się ćwiczyć możliwie najczęściej.

źródło: cannabismagazine.com

 

Autor:

vapo3

VapoManiak, wielki fan waporyzacji, kolekcjoner i  niezależny recenzent waporyzatorów. Masz pytanie? Napisz do mnie lub zostaw komentarz – odezwę się! Zapraszam też na grupę na Facebooku: Waporyzacja Ziół Leczniczych, gdzie otwarcie dzielę się swoją wiedzą i odpowiadam na bieżące pytania. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *