Aby branża konopna mogła stale osiągać i utrzymywać wysoki poziom sprzedaży, musi być lepiej przygotowana na zmiany niż branża tytoniowa.
- Biorąc pod uwagę szybkie tempo, w jakim rozwija się rynek konopi, naturalne jest zastanawianie się, co, jeśli w ogóle, może spowolnić ten wzrost.
- Aby dowiedzieć się, jakie mogą być potencjalne przeszkody w rozwoju branży konopnej, nie trzeba szukać dalej niż w branży tytoniowej.
- Łatwo zauważyć liczne podobieństwa między firmami zajmującymi się konopiami a firmami z branży tytoniowej. W miarę rozwoju branży konopnej, ważne jest, aby nie powtarzać tych samych błędów, które popełniły branże konopne na początku XX wieku.
Oto kilka spostrzeżeń na temat największych lekcji, jakie branża konopi może wynieść z Big Tobacco
Jednym z najbardziej kosztownych błędów, popełnianych przez branżę tytoniową w początkach jej istnienia było to, że nie była całkowicie uczciwa w kwestii ryzyka związanego z używaniem tytoniu. W latach 30. ubiegłego wieku nierzadko można było znaleźć reklamy z lekarzami popierającymi palenie papierosów. Niestety, nieuczciwe przekazy nadal pojawiały się ze strony wielkich koncernów tytoniowych na przestrzeni dziesięcioleci, ponieważ jeszcze w 1994 r. szefowie firm tytoniowych twierdzili, że papierosy nie są uzależniające. Aby branża konopi mogła utrzymać zaufanie konsumentów i pozostać w łaskach organów regulacyjnych, najważniejsze jest uczciwe i otwarte informowanie o ryzyku związanym z używaniem określonych produktów z konopi indyjskich.
Odpowiedzialne praktyki marketingowe
Trzymanie produktów z konopi z dala od dzieci jest kluczowym obowiązkiem firm zajmujących się konopiami. Odpowiedzialność ta spoczywa również na firmach tytoniowych, dlatego też firmy zajmujące się marihuaną mogą czerpać wiedzę z taktyk marketingowych stosowanych w branży tytoniowej.
„Produkt taki jak konopie, pozostawiony bez kontroli, może skłaniać właścicieli firm do drapieżnych zachowań. Te drapieżne zachowania miały nieproporcjonalnie duży wpływ na młodych ludzi i osoby z mniejszości” – mówi.
Kolejnym obszarem, w którym branża marihuany rekreacyjnej może uczyć się od Big Tobacco, jest dystrybucja i sprzedaż. Weźmy na przykład pojawienie się automatów do sprzedaży papierosów. Odkąd zostały one zakazane w większości miejsc w 2010 roku, sprzedaż papierosów spadła. W rzeczywistości sprzedaż papierosów spadała przez 20 lat z rzędu przed rokiem 2020. Aby firmy zajmujące się rekreacyjną sprzedażą konopi uniknęły tego typu zastoju, branża musi być bardziej elastyczna, jeśli chodzi o przepisy dotyczące sprzedaży.
Pomimo rosnącej popularności automatów do sprzedaży konopi, kto wie, czy w końcu nie padną one ofiarą bardziej restrykcyjnych przepisów? Aby branża konopi mogła regularnie osiągać i utrzymywać wysoki poziom sprzedaży, musi być lepiej przygotowana na zmiany niż branża tytoniowa.
rozważ zakup w VapeFully 💜 |
Dlaczego marihuana jest częścią przyszłości wielkiego tytoniu?
Kiedy dyrektor generalny Philip Morris International (PMI) Jacek Olczak powiedział w The Mail on Sunday, że rząd Wielkiej Brytanii powinien traktować papierosy jak samochody na benzynę i zakazać ich używania w ciągu 10 lat, wielu zastanawiało się, dlaczego największa firma tytoniowa na świecie miałaby wydać tak drakońskie oświadczenie.
Jednak kilka dni później członek zarządu British American Tobacco (BAT), Kingsley Wheaton, powiedział w programie Today w BBC Radio 4, że konopie indyjskie i ich pochodne są częścią przyszłości firmy. „Myślę, że CBD jest częścią przyszłości, ale obecnym wyzwaniem jest zmniejszenie szkód w tytoniu i alternatywach nikotynowych, zachęcanie ludzi do zmiany” – powiedział.
Pokazuje to trwającą zmianę modelu biznesowego Big Tobacco.
Biorąc pod uwagę wpływ swoich produktów na zdrowie, firmy tytoniowe starają się pokazać swoje dążenia do odejścia od tradycyjnych papierosów. W ostatnich latach modne stały się inne wyroby tytoniowe. Używanie e-papierosów wśród uczniów szkół średnich wzrosło z 11,7% do 27,5% w latach 2017-2019. Taki wzrost powoduje wzrost ogólnego użycia tytoniu wśród uczniów szkół średnich do 31,2%, zgodnie z raportem Truth Initiative, organizacji non-profit zajmującej się kontrolą tytoniu.
Firmy tytoniowe coraz częściej wchodzą na rynek tzw. produktów wspomagających rzucanie palenia. W tej dziedzinie e-papierosy i technologie podgrzewania tytoniu służą jako narzędzia do zmiany lub rzucenia palenia, aby zakończyć erę tradycyjnych papierosów.
Jednak zmiana modelu biznesowego Big Tobacco nie ogranicza się tylko do dostarczania nowych technologii. Firmy zaczęły dostrzegać w branży konopi możliwość uwolnienia się od uzależnienia od sprzedaży tytoniu.
Autor:
VapoManiak, wielki fan waporyzacji, kolekcjoner i niezależny recenzent waporyzatorów. Masz pytanie? Napisz do mnie lub zostaw komentarz – odezwę się! Zapraszam też na grupę na Facebooku: Waporyzacja Ziół Leczniczych, gdzie otwarcie dzielę się swoją wiedzą i odpowiadam na bieżące pytania.