Rośnie liczba stanów, które przechodzą na legalny rynek konopny, a Senat Stanów Zjednoczonych sygnalizuje zamiar kontynuowania tej reformy. Legalizacja federalna zdaniem większości obserwatorów jest nieuchronna. Podmioty z branży i liderzy biznesu przygotowują się na zmiany, które prawdopodobnie nastąpią po zakończeniu federalnej prohibicji.
- Trwająca pandemia bez wątpienia przyspieszyła przejście całej branży detalicznej z handlu tradycyjnego na cyfrowy.
- W niedalekiej przyszłości branża konopna może wreszcie uzyskać dostęp do handlu między stanami oraz głównych usług finansowych i bankowych dla przedsiębiorstw z sektora konopnego.
- Te długo oczekiwane zmiany nie tylko wygenerują olbrzymie zyski, ale także będą miały ogromny wpływ na handel detaliczny konopiami indyjskimi, zwłaszcza w przestrzeni e-commerce.
Biorąc pod uwagę, że zapotrzebowanie na dostawy żywności i artykułów spożywczych ma wzrosnąć] w ciągu najbliższych czterech lat, oczywiste jest, że konsumenci są teraz bardziej niż kiedykolwiek zależni od handlu elektronicznego.
Kiedy marihuana stanie się legalna w całych Stanach, marki i detaliści będą mogli zaobserwować, jak krajowy popyt łączy się z rozwijającym się ekosystemem e-commerce, tworząc prawdziwie nowatorskie doświadczenia związane z zakupami konopi.
Marki konopne zdobywające rynki elektroniczne
Federalna legalizacja pozwoli markom na przekraczanie granic stanów bez konieczności zawierania kosztownych umów licencyjnych lub całkowitego rozpoczynania działalności na nowych zasadach. W konsekwencji, wzrost handlu międzystanowego spowoduje również napływ nowych marek, co stworzy jeszcze bardziej konkurencyjne środowisko detaliczne.
Tym, co sprawia, że nowy scenariusz jest tak konkurencyjny, jest względny brak kanałów marketingowych dostępnych dla firm z branży konopnej. Pomimo legalnego statusu samej branży, marketing dotyczący marihuany nadal będzie podlegał ścisłym regulacjom, podobnie jak w przypadku alkoholu i tytoniu.
Platformy reklamowe o dużym natężeniu ruchu, w tym Facebook i Google, działają według wewnętrznych wytycznych i mogą nadal zabraniać firmom z branży konopi indyjskich reklamowania się na swoich platformach.
Konopne sklepy stacjonarne i online
Rynki elektroniczne będą optymalnym środowiskiem do odkrywania marek. Z doświadczenia ekspertów w branży kosmetycznej (także takiej, która charakteryzuje się dużym nasyceniem marek i wyjątkowo spersonalizowanymi produktami) wynika, że model marketplace jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów angażowania konsumentów.
Większość klientów z branży kosmetycznej kupuje i odkrywa produkty za pośrednictwem takich marketplace’ów, jak Sephora czy Ulta (w USA popularne sieci drogerii), które są w stanie wykorzystać zarówno mikro-, jak i makro-spostrzeżenia na temat sprzedaży detalicznej, aby przedstawić dokładne rekomendacje produktów w oparciu o konkretne preferencje konsumentów i trendy.
Chociaż większość firm zajmujących się handlem elektronicznym konopiami jest stosunkowo młoda, do czasu, gdy branża stanie się legalna, będą one dysponować ogólnokrajowymi danymi dotyczącymi sprzedaży detalicznej od milionów konsumentów i oferować takie same, dostosowane do potrzeb doświadczenia zakupowe, jakie są obecnie dostępne w głównym nurcie handlu detalicznego.
rozważ zakup w VapeFully 💜 |
Oszczędności finansowe wynikające z poczucia względnej normalności
Federalna legalizacja zniesie również ogromne obciążenie finansowe z barków legalnych marek i operatorów poprzez uchylenie artykułu 280E. Ten przepis podatkowy uniemożliwia obecnie legalnym firmom z branży marihuany odliczanie większości kosztów operacyjnych od podatku i stanowi ogromną barierę dla rozwoju branży regulowanej.
Rozwój handlu międzystanowego może również zmniejszyć potrzebę integracji pionowej, która umożliwia większej liczbie firm specjalizację w jednej części łańcucha dostaw i tworzenie ekonomii skali. W ramach tego modelu biznesowego w przyszłości operatorzy krajowi mogą inwestować więcej środków w swoje marki i zlecać uprawę lub produkcję specjalistom.
Chociaż eksperci branżowi spodziewają się, że ustawa SAFE Banking Act przejdzie przed federalną legalizacją, to jednak efekt sumowania się SAFE i legalizacji spowoduje, że instytucje finansowe przestaną mieć jakiekolwiek zastrzeżenia co do współpracy z firmami z branży konopi indyjskich. Dzięki temu platformy e-commerce będą mogły w końcu przetwarzać transakcje kartami kredytowymi i debetowymi oraz uzyskiwać dostęp do kapitału jak normalne firmy.
Zbieg tych wszystkich czynników regulacyjnych prowadzi ostatecznie do wzrostu liczby marek, niższych cen produktów i większej dostępności. W świecie po legalizacji, konsumenci będą mieli jeszcze więcej bodźców do wypróbowania różnych marek, gdy ceny są niższe, a produkty mogą być wygodnie dostępne online.
Platformy e-commerce mają szansę odegrać decydującą rolę w przyszłości branży w USA Największym zadaniem, jakie stoi przed nimi, jest przewidywanie potrzeb własnych konsumentów i dostarczanie doświadczeń nowej generacji dla produktu nowej generacji.
Autor:
VapoManiak, wielki fan waporyzacji, kolekcjoner i niezależny recenzent waporyzatorów. Masz pytanie? Napisz do mnie lub zostaw komentarz – odezwę się! Zapraszam też na grupę na Facebooku: Waporyzacja Ziół Leczniczych, gdzie otwarcie dzielę się swoją wiedzą i odpowiadam na bieżące pytania.