Sprzedaż pre-rollsów z marihuaną wzrosła w zeszłym roku o prawie 50%, wbrew oczekiwaniom, że produkt ucierpi podczas globalnej pandemii.
- Pre-rollsy stały się drugą najszybciej rozwijającą się kategorią produktów, ponieważ konsumenci konopi indyjskich poszukują wartościowych produktów i cieszą się wygodą, jaką daje im paczkowany towar.
- Pre-rollsy to powszechnie używany w branży termin, oznaczający profesjonalnie zwinięty susz.
- Dane firmy Headset z Seattle, zajmującej się analizą rynku marihuany, pokazują, że na rynkach rekreacyjnych w Kalifornii, Kolorado, Nevadzie, Oregonie (do celów medycznych i dla dorosłych) i stanie Waszyngton, sprzedaż pre-rollsów wzrosła o 47,1% z 640,1 mln USD w 2019 r. do 941,6 mln USD w 2020 r.
Prześcignęło to całkowity rynek marihuany, który wzrósł o 39,4% w tym samym okresie czasu. Tylko susz, który wzrósł o 54%, odnotował większy wzrost niż pre-rollsy. W 2020 r. pre-rollsy miały 10% udziału w rynku pod względem całkowitej sprzedaży, w porównaniu z 9,5% w 2019 r., według Headset.
Hurtownia marihuany LeafLink, która ma biura w Los Angeles i Nowym Jorku, informuje, że sprzedaż pre-rollsów rośnie też na poziomie krajowym. Sprzedaż tej kategorii produktów wzrosła o 144% w ujęciu rocznym od stycznia 2020 do stycznia 2021 roku.
W styczniu 2021 roku pre-rollsy stanowiły 7,94% całkowitego udziału w rynku LeafLink, co oznacza wzrost udziału w rynku o 1,7 punktu procentowego w ujęciu rok do roku.
Dlaczego pre-rollsy tak dobrze się sprzedają?
W grę wchodzi kilka wyjaśnień, między innymi to, że pre-rollsy są:
- dobrym sposobem na eksperymentowanie z odmianami kwiatów,
- nie są sprzedawane wyłącznie w opakowaniach 1-gramowych. Półgramowe lub mniejsze „mini” pre-rollsy stają się coraz bardziej powszechne,
- są łatwe w użyciu.
Wielki wzrost sprzedaży pre-rollsów
Narmin Jarrous, dyrektor ds. rozwoju w Exclusive Brands w firmie zajmującej się marihuaną z siedzibą w Ann Arbor w stanie Michigan, twierdzi, że od zeszłego roku zaobserwowała „ogromny wzrost sprzedaży pre-rollsów”, sięgający aż 45%.
To ją zaskoczyło, ponieważ myślała o pre-rollsach jako o produktach do wspólnego używania, co może nie być popularnym zjawiskiem w czasie pandemii.
rozważ zakup w VapeFully 💜 |
Czemu konsumenci wybierają pre-rollsy?
„Wszyscy ci ludzie, którzy nie wiedzą, jak skręcić jointa… To idealny produkt dla nich”
Pre-rollsy mogą być również doskonałym sposobem, aby wypróbować nową odmianę i, jeśli się sprawdzi, wrócić po większą ilość.
„To mniejsze zobowiązanie,”
mówi Jarrous.
„To jak kupowanie kawałka tortu zamiast kupowania całego tortu”.
Podczas pandemii, kiedy ludzie niechętnie wydają pieniądze, produkt ten może być atrakcyjny cenowo.
Exclusive Brands sprzedaje pre-rollsy za $10-$12 za gram, w tym niektóre w formie mini-joints.
„Ludzie borykają się z problemami finansowymi,”
powiedziała Jarrous,
„a nadal potrzebują dostępu do swoich leków, więc czasami najwygodniejszym i najbardziej akceptowalnym sposobem jest pre-roll za 10 dolarów”.
Little guys
W Belushi’s Farm w południowym Oregonie, założyciel Jim Belushi powiedział, że pre-rollsy stanowią około 35% przychodów jego firmy.
„Od początku pandemii nasza sprzedaż jointów skoczyła o prawie 22%”
– dodał.
Pomimo znacznego wzrostu sprzedaży, koszty pracy przy produkcji i pakowaniu jointów pochłaniają około 75% wynagrodzeń w firmie Belushi’ego.
W 2020 roku pracownicy zwinęli około ćwierć miliona jointów
Część procesu jest zautomatyzowana, ale nie używa się auto-trymerów, a pracownicy muszą mielić i oddzielać kwiaty przeznaczone do pre-rollsów.
„Każdy pojedynczy joint jest starannie przygotowywany”
– dodał.
Jednym z charakterystycznych produktów firmy jest sześciopak ćwierć gramowych jointów. Każdy pre-roll jest na tyle mały, że nadaje się do konsumpcji przez jedną osobę, powiedział Belushi.
Produkt sprzedaje się na tyle dobrze, że firma ma nadzieję wkrótce rozszerzyć działalność na kilka kolejnych stanów w całym kraju.
Jakie produkty konopne sprzedają się najlepiej?
W Rebelle, sklepie detalicznym z konopiami w Great Barrington, Massachusetts, dyrektor handlowy Penelope Nam-Stephen powiedziała, że pre-rollsy stanowią około 10% sprzedaży.
Największą część sprzedaży w tej kategorii stanowi pełnowymiarowy pre-rolls, którego Rebelle sprzedaje za około 16 dolarów.
Choć jest to nieco lepsza cena niż w przypadku mniejszych pre-rollsów, Nam-Stephen powiedziała, że wśród jej klientów popularne są jointy mini. Dwa półgramowe jointy sprzedają się za około 20 dolarów.
„Dzięki nim ludzie mogą prowadzić równoległe sesje palenia”
– mówi Nam-Stephen.
„Ty możesz mieć jednego, ja mogę mieć jednego i nie musimy się dzielić”.
Sprzedawca oferuje również pre-rollsy, stosując podejście podobne do browarów rzemieślniczych, gdzie pięć 1-gramowych jointów różnych szczepów jest pakowanych razem za 60 dolarów.
Za co konsumenci kochają pre-rollsy?
Charlie Langston, dyrektor zarządzający pionowo zintegrowanej firmy Wellness Connection of Maine, powiedział, że sprzedaż pre-rolls firmy z Portland podwoiła się w ciągu ostatnich dwóch lat.
„Kategoria pre-rollsów jest bardzo atrakcyjna dla nowych konsumentów, ponieważ jest to format, z którym są zaznajomieni”
– powiedział.
„Jest to po prostu wygodne”.
źródło: https://mjbizdaily.com
Autor:
VapoManiak, wielki fan waporyzacji, kolekcjoner i niezależny recenzent waporyzatorów. Masz pytanie? Napisz do mnie lub zostaw komentarz – odezwę się! Zapraszam też na grupę na Facebooku: Waporyzacja Ziół Leczniczych, gdzie otwarcie dzielę się swoją wiedzą i odpowiadam na bieżące pytania.