Potencjał marihuany medycznej jest doskonale znany, nie tylko w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych, ale także na całym świecie.
• Wielu pacjentów uważa, że medyczna marihuana pomogła im w rozwiązaniu części problemów zdrowotnych, gdzie zawiodła medycyna konwencjonalna.
• Pacjenci stosowali konopie w leczeniu przewlekłego bólu, zespołu stresu pourazowego (PTSD), choroby Crohna i lęku.
• Marihuana rekreacyjna zyskuje na popularności ze względu na swoją różnorodność, jaką oferuje konsumentom poszukującym różnorakich doświadczeń.
Rozwój rynku branży marihuany medycznej i rekreacyjnej
Na całym świecie legalna sprzedaż marihuany robi wrażenie. W 2017 r. liczba ta wynosiła 9,5 mld dolarów, a w 2018 r. wzrosła do 12,2 mld dolarów, według danych z BDS Analytics. W 2019 roku, marihuana medyczna stanowiła 71% zysku z łącznej sprzedaży marihuany.
Kanada zalegalizowała marihuanę medyczną w 2001 roku i od tego czasu można zauważyć dynamiczny rozwój tego rynku. W raporcie badawczym Marijuana Business Daily stwierdzono, że w latach 2004-2017 w Kanadzie doszło do masowego wzrostu liczby pacjentów leczonych konopiami indyjskimi.
Dokładniej mówiąc, wzrost ten wynosi od 7 914 pacjentów w drugim kwartale 2014 r. do 201 398 w drugim kwartale 2017 r. Olej konopny który został wprowadzony w pierwszym kwartale 2016 r., również przyczynił się do wzrostu sprzedaży.
Legalizacja marihuany rekreacyjnej w Kanadzie w 2018 r.: kwiaty, olejki, rośliny i nasiona
Całkowita wartość legalnej sprzedaży w 2018 roku wyniosła 1,6 miliarda dolarów, co stanowi dwukrotność kwoty wydanej na marihuanę medyczną w 2017 roku. Druga fala legalizacji, „Cannabis 2.0” w październiku 2019 r., sprawiła, że jadalne produkty z konopi, waporyzatory, napoje, stężone koncentraty, kosmetyki konopne legalnie weszły na rynek.
W Stanach Zjednoczonych marihuana medyczna jest legalna w 33 stanach i Dystrykcie Kolumbia, natomiast marihuana rekreacyjna jest legalna w 11 stanach i Dystrykcie Kolumbii. Główne rynki, czyli Kalifornia, Waszyngton i Michigan – odnotowują wysoką sprzedaż.
Obecnie, najnowszy uregulowany prawnie rynek, Illinois, z miesiąca na miesiąc przyciąga uwagę wysokimi wskaźnikami sprzedaży, odkąd konopie rekreacyjne stały się legalne w styczniu 2020 roku.
rozważ zakup w VapeFully 💜 |
Postępy rynkowe firm produkujących konopie indyjskie
Bez wątpienia dochody z marihuany medycznej są stabilne, zarówno dla Aurory, jak i Canopy. W roku podatkowym 2019 Aurora odnotowała łączne przychody w wysokości 94,6 mln dolarów kanadyjskich, z czego 29,7 mln dolarów pochodziło z jej oferty medycznej, podczas gdy przychody kanadyjskiej marihuany konsumenckiej i przychody ze sprzedaży hurtowej wyniosły odpowiednio 44,9 mln dolarów i 20,1 mln dolarów.
W międzyczasie Canopy zarobił w sumie 226,3 mln dolarów, z czego 78,9 mln dolarów pochodziło głównie ze sprzedaży marihuany medycznej, a 140,5 mln dolarów ze sprzedaży marihuany rekreacyjnej.
Natomiast Canopy zarobił w sumie 226,3 mln dolarów, z czego 78,9 mln dolarów pochodziło z ogólnej sprzedaży marihuany medycznej, a 140,5 mln dolarów ze sprzedaży marihuany rekreacyjnej.
Pozytywny wizerunek marihuany rekreacyjnej zmusił nie tylko Aurorę i Canopy, ale też większość producentów konopi do zwiększenia produkcji. Niestety, czynniki zewnętrzne, takie jak ograniczenia regulacyjne i powolny rozwój legalnych sklepów, zmusiły klientów do korzystania z czarnego rynku, co negatywnie wpłynęło na przychody licencjonowanych producentów.
Plany wprowadzenia na rynek konopi indyjskich 2.0 również układały się dobrze, aż do momentu rozprzestrzenienia się pandemii COVID-19. Zarówno Canopy, jak i Aurora nie osiągnęły do tej pory dodatniego wyniku EBITDA.
Wzrost sprzedaży marihuany w warunkach pandemii
Ponadto Ontario planuje wznowić w tym roku wydawanie nowych zezwoleń dla sklepów z konopiami indyjskimi. Podczas gdy Aurora nie zaktualizowała planów dotyczących produktów pochodnych, Canopy ogłosiła wprowadzenie na rynek napojów i waporyzatorów zawierających konopie indyjskie.
Aurora wydaje się wychodzić z kryzysu i podejmuje wszelkie działania, aby obniżyć koszty i osiągnąć rentowność w pierwszym kwartale 2021 roku.
Jak będzie wyglądała przyszłość konopi?
Przyszłość marihuany medycznej będzie zależała od badań. Na razie rynek wydaje się stale bardzo silnie rozwijać. Bardziej zaawansowane badania mogą wskazać na kolejne zdrowotne właściwości marihuany, zwiększając tym samym sprzedaż i przyczyniając się do wzrostu zysków firm produkujących konopie indyjskie.
Zarówno Aurora, jak i Canopy zyskały obecnie sławę w branży marihuany medycznej. Ale mają ją również Aphria (NASDAQ:APHA) i Organigram (NASDAQ:OGI), które są w znacznie lepszej sytuacji finansowej, generując wyższe przychody i zyski, podczas gdy zarówno Aurora jak i Canopy nie osiągnęły jeszcze pozytywnej rentowności.
Udziały Aurora Cannabis, Canopy Growth, Aphria i Organigram spadły w czerwcu o odpowiednio 12%, 2%, 3,3% i 14,2%, natomiast SPDR S&P 500 ETF wzrósł o 0,92%.
Sytuacja rynkowa w branży konopnej
Jeśli chodzi o marihuanę rekreacyjną, produkty z konopi indyjskich 2.0 mogą zmienić sytuację w Kanadzie w tym roku – pod warunkiem, że kryzys związany z COVID-19 nie wstrzyma wprowadzania na rynek nowych produktów.
Ze względu na to, że więcej stanów legalizuje marihuanę w Stanach Zjednoczonych, długookresowe możliwości są ogromne, nie tylko dla Canopy i Aurora, ale także dla całego przemysłu konopnego. Dane z badania Grand View Research pokazują, że światowy rynek legalnej marihuany może być wart 73,6 mld dolarów do 2027 roku.
Jest to jednak branża niestabilna, więc inwestorzy muszą być ostrożni przed podjęciem jakichkolwiek kroków inwestycyjnych.
Źródło: https://420intel.com
Autor:
VapoManiak, wielki fan waporyzacji, kolekcjoner i niezależny recenzent waporyzatorów. Masz pytanie? Napisz do mnie lub zostaw komentarz – odezwę się! Zapraszam też na grupę na Facebooku: Waporyzacja Ziół Leczniczych, gdzie otwarcie dzielę się swoją wiedzą i odpowiadam na bieżące pytania.