Pod koniec lipca firma Curaleaf sfinalizowała transakcję o wartości około 700 milionów dolarów. Celem przeprowadzonej transakcji było przejęcie innej firmy konopnej – Grassroots Cannabis. Dzięki tej inwestycji placówki Curaleaf są teraz obecne w 23 stanach USA. Firma jest w posiadaniu 88 ambulatoriów konopnych i 22 pól uprawnych o łącznej powierzchni około 150 000 metrów kwadratowych.
- Curaleaf stało się największą firmą z branży konopnej na świecie.
- Kultura firmy odegrała niezwykle istotną rolę w przejęciu Grassroots przez Curaleaf.
Ogromna inwestycja stabilizuje pozycję firmy na szybko rozwijających się rynkach
Przejęcie sprawia, że Curaleaf jest obecnie największą firmą z branży konopnej na świecie. Roczny przychód przedsiębiorstwa szacuje się na około 1 miliard dolarów. Wykupienie Grassroots Cannabis zapewnia Curaleaf stabilną pozycję na szybko rozwijających się rynkach, takich jak Illinois i Pensylwania. Stany te odnotowują obecnie jedne z największych wzrostów, jeśli chodzi o przychody z konopi indyjskich.
Według Departamentu Regulacji Finansowych i Zawodowych Illinois, do lipca tego roku sprzedaż marihuany (przeznaczonej dla osób dorosłych) wyniosła ponad 300 milionów dolarów. Zatem można stwierdzić, że klienci na tych rynkach będą motorem napędowym dla rozwoju branży konopnej.
O szybko rozwijającej się branży konopnej
Dyrektor generalny Curaleaf, Joe Lusardi twierdzi, że firmy będą musiały być teraz niezwykle elastyczne. Muszą być, aby sprostać aktualnemu, niezwykle zróżnicowanemu popytowi na konopie. Jak mówi, sprzedaż suszu dominuje w dniach zaraz po legalizacji dla stosowania przez dorosłych, jednak na późniejszych etapach okazuje się, że rośnie też sprzedaż koncentratów i innych produktów z konopi.
Konsumenci każdego dnia dowiadują się coraz więcej o marihuanie, co z kolei skłania do bardziej dogłębnych badań w laboratorium i prowadzi do rozwoju branży.
rozważ zakup w VapeFully 💜 |
Dyrektor Curaleaf o przejęciu Grassroots Cannabis
„Wszyscy mówią o tym, że Illinois to wspaniały rynek dla branży konopnej, jednak jeśli firma nie ma możliwości i zasobów, aby z niego korzystać – to naprawdę nie ma to żadnego znaczenia” – mówi Lusardi. „Myślę, że to, co naprawdę ważne i nadające wartości Grassroots Cannabis, to fakt, że był to już rozwinięty biznes. To nie był tylko zbiór licencji. To rzeczy, nad którymi firma i wszyscy w niej zatrudnieni pracowali przez pół dekady” – dodaje.
Dlaczego akurat ta firma?
i zespół Curaleaf zdecydowali się na wykupienie Grassroots, ponieważ widzieli pewne kulturowe dopasowanie pomiędzy firmami. To właśnie ta zbliżona kultura przedsiębiorstw ma zapewnić dobrą współpracę i zrealizowanie długoterminowych planów. Jednocześnie ma też na tym skorzystać cała branża konopna.
Dobre zrozumienie wartości własnej firmy jest kluczem do osiągania dobrych wyników, przeprowadzania sprawnych fuzji i przejęć. „Kultura firmy ma bardzo duży wpływ na to, jak skuteczna będzie integracja przedsiębiorstw i z jak dobrym rezultatem zakończy się transakcja. Naprawdę podobał nam się zespół Grassroots.
Został zbudowany bardzo podobnie do naszego, w Curaleaf” – mówi dyrektor generalny Joe Lusardi. To wszystko jest ważne. Nie tylko dla krótkoterminowej kondycji firmy i jej pracowników, ale także dla długoterminowej strategii, z którą wiążą się przecież wszystkie transakcje fuzji i przejęcia.
Rozwój firmy w czasach pandemii
„W aktualnej sytuacji panującej na świecie, wiele przedsiębiorstw ograniczyło się na rynki, na których dobrze sobie wcześniej radziły. Curaleaf w ogóle nie zwalniało i nieustannie rozwijało się na coraz to większej liczbie rynków. Myślę, że to wszystko się opłaci – choć może nie w tym kwartale. W kolejnych latach jednak wynik całej tej pracy będzie zauważalny i przyniesie realne korzyści” – kończy Joe Lusardi.
źródło: https://www.cannabisbusinesstimes.com/
Autor:
VapoManiak, wielki fan waporyzacji, kolekcjoner i niezależny recenzent waporyzatorów. Masz pytanie? Napisz do mnie lub zostaw komentarz – odezwę się! Zapraszam też na grupę na Facebooku: Waporyzacja Ziół Leczniczych, gdzie otwarcie dzielę się swoją wiedzą i odpowiadam na bieżące pytania.