Ponieważ zainteresowanie konsumentów CBD pochodzącym z konopi nie słabnie, coraz więcej firm poszukuje swojego idealnego produktu z kannabidiolem. Musi to być coś, co dobrze się z nim połączy. Takim produktem okazuje się kawa.
- Na rynku kawy CBD istnieje bardzo dużo możliwości pozyskania nowych klientów.
- Przywiązanie konsumentów do marki okazuje się niezwykle silne i przekonanie ich do kawy CBD może okazać się sporym wyzwaniem dla firm.
- Na rynku dostępna jest kawa CBD zawierająca również resweratrol, dający dodatkowe korzyści zdrowotne.
Jak wygląda zainteresowanie kawą z dodatkiem CBD?
Około 70% dorosłych osób w Stanach Zjednoczonych pije kawę. Z kolei 14% z nich regularnie pije kawę mieloną i zaznacza, że już próbowali kawy z dodatkiem CBD. Dane pochodzą od prawdziwego giganta analityki rynkowej, czyli Nielsen Global Connect.
Dane wskazują, że 86% osób zainteresowanych spróbowaniem kawy mielonej z dodatkiem CBD jeszcze tego nie zrobiło. Zainteresowani nie próbowali też kawy CBD w żadnej z innych dostępnych form, czyli ani w jednorazowych saszetkach, ani w formie napojów cold brew (kawa parzona na zimno).
Popularność kawy CBD rośnie!
Podczas ankiety prowadzonej przez firmę Nielsen Global Connect w wrześniu 2020 roku, tylko 3% dorosłej populacji USA rozważyłoby spróbowanie kawy mielonej z dodatkiem CBD lub produktu zawierającego całe ziarna. Jednocześnie jednak ponad jedna trzecia ankietowanych regularnie pije kawę z dodatkiem CBD, mieloną lub pełnoziarnistą.
„Oznacza to, że nadal istnieją duże możliwości w zakresie pozyskiwania nowych klientów na całym rynku kawy CBD” – powiedział Rick Maturo z firmy Nielsen Global Connect.
rozważ zakup w VapeFully 💜 |
Przeciętny konsument kawy bardzo przywiązany do marki…
Lojalność wobec marki jest dość charakterystyczną cechą typowego konsumenta kawy. Wiele osób przywiązuje się do marki lub samego produktu. Konsumenci wybierają produkt marki, który pasuje do ich stylu życia, preferencji smakowych i budżetu.
„Naprawdę sporo osób jest zainteresowanych kawą z dodatkiem CBD, ale nie mają żadnego doświadczenia z tego typu produktem. Oznacza to, że marki wkraczające na rynek kawy CBD mają duże możliwości pozyskania klientów i mają szansę na zbudowanie potencjalnej lojalności wobec swojej marki”
– dodaje Maturo.
Jak przebić się z CBD na rynku kawy?
Aby zakłócić lojalność wobec marek będących znacznie dłużej na rynku, producenci kawy CBD muszą oferować produkt, który spełnia lub przekracza potrzeby i oczekiwania konsumentów.
Sztandarowym produktem firmy Vera Roasting z New Hampshire jest kawa z resweratrolem, czyli organicznym związkiem chemicznym znajdującym się w skórkach czerwonych winogron. Związek ten jest powiązany z poprawnym funkcjonowaniem układu sercowo-naczyniowego i zdrowia nerwowo-mięśniowego.
Firma użyła swojej kawy z resweratrolem jako bazy dla innego produktu, kawy z izolatem CBD. Korzyści zdrowotne wynikające ze stosowania resweratrolu, w połączeniu z łagodnym profilem smakowym, dają kawie CBD firmy Vera Roasting sporą przewagę na rynku.
Raz wypijesz, nie chcesz przestać
Podwójne korzyści produktu oferowanego przez firmę przyczyniają się do wyższego współczynnika konwersji. Można przez to rozumieć, że pierwszy zakup kawy CBD przez konsumenta częściej prowadzi do ponownego.
„Nasze wskaźniki utrzymania klienta, kiedy już uda nam się go pozyskać, są bardzo, bardzo wysokie”
– powiedział Tom Polcaro, dyrektor Vera Roasting Company.
Rynek kawy CBD rośnie w siłę!
Laura Fuentes, CEO i współzałożycielka Green Roads, firmy z branży CBD na Florydzie, powiedziała, że ich kawa CBD również odniosła sukces i zatrzymuje konsumentów na dłużej.
„Mamy stałych klientów, którzy kupują u nas średnio co miesiąc. Oni uwielbiają nasz produkt i dzielą się nim ze swoimi przyjaciółmi i rodziną. Jednak nie widzę dużego ruchu na kawowym rynku. Ludzie mają swoją poranną rutynę i nie lubią jej zakłócać. Kawa to stabilny rynek, ale nie powiedziałbym, że kwitnie”
– powiedziała Fuentes.
Przekonanie osoby pijącej kawę do odejścia od swojej ulubionej marki i zmiany pewnej rutyny, aby spróbować czegoś nowego, może być dużym wyzwaniem dla firm, ale jednocześnie wielką szansą. To na producentach kawy CBD spoczywa obowiązek sprawienia, by pierwsze doświadczenie smakowe konsumenta było na tyle pozytywne, aby chciał on do niego wrócić.
Jak dotrzeć do nowych konsumentów?
Vera Roasting Company odniosła sukces, wykorzystując osoby mające spore zasięgi w mediach społecznościowych. Jak wiadomo, zwiększają one głównie świadomość marki wśród młodszych konsumentów, którzy mają zwykle bardziej otwarte podejście do produktów konopnych.
Według dyrektora firmy, może być im ciężko przyciągnąć kawoszy w grupie wiekowej 40+. Jednak legalizacje upraw konopi i edukacja konsumentów doprowadzają do ich coraz większej ciekawości i chęci eksperymentowania z produktami CBD, nawet wśród osób starszych.
Zmiany stylu życia, które towarzyszyły pandemii COVID-19, oznaczają, że producenci kawy na bazie CBD mogą chętniej skupiać się na potrzebach konsumenta domowego. Takiego, który spędza mniej czasu poza miejscem zamieszkania i rzadziej pija kawę na mieście.
źródło: https://hempindustrydaily.com
Autor:
VapoManiak, wielki fan waporyzacji, kolekcjoner i niezależny recenzent waporyzatorów. Masz pytanie? Napisz do mnie lub zostaw komentarz – odezwę się! Zapraszam też na grupę na Facebooku: Waporyzacja Ziół Leczniczych, gdzie otwarcie dzielę się swoją wiedzą i odpowiadam na bieżące pytania.