Sprzedaż 1-gramowych opakowań z konopiami spadła w zeszłym roku na wielu północnoamerykańskich rynkach, co prawdopodobnie było związane z faktem, że konsumenci rzadziej robili zakupy z uwagi na pandemię COVID-19. Dokonywali za to większych zakupów podczas wizyt w punktach sprzedaży.
- Odejście od 1-gramowych opakowań ma konsekwencje zarówno dla sprzedawców, jak i producentów, którzy próbują nadążyć za zmieniającymi się preferencjami konsumentów, wywołanymi przez pandemię.
- Pomimo tej zmiany, jedno-gramowy format suszu – najmniejszy, najtańszy rozmiar pąków marihuany dostępny na rynku – pozostaje stosunkowo popularny, jeśli chodzi o sprzedaż jednostkową.
- Sugeruje to, że konsumenci nie zrezygnowali jeszcze całkowicie z tego rozmiaru opakowania.
Spadek w 2020 widoczny w badaniach
Niemniej jednak, spadek sprzedaży w 2020 roku jest widoczny w danych z punktów sprzedaży firmy Headset z Seattle, zajmującej się analizą danych dotyczących branży konopnej.
„Myślę, że jednym z głównych powodów, dla których widzimy tendencję spadkową sprzedaży sztuk jednogramowych, jest COVID.”
Connors stwierdziła, że trend roku 2020 w kierunku zmniejszonej sprzedaży małych opakowań marihuany odzwierciedla szersze trendy w dziedzinie pakowanych towarów konsumpcyjnych podczas pandemii.
Kupujemy więcej konopi i większe opakowania
„A jeśli już kupujemy więcej, to oczywiście bardziej ekonomicznie jest kupić 3,5 grama niż kupić gram, ponieważ cena za gram w większym opakowanie jest o wiele mniejsza”.
Przemysł konopny nie powinien jednak spisywać na straty 1-gramowych produktów z kwiatów, które pozostają numerem 2 pod względem sprzedaży jednostkowej, po opakowaniach 3,5 gramowych. Odgrywają też ważną rolę dla niektórych kupujących, takich jak osoby z ograniczonym budżetem lub konsumenci chcący wypróbować nowe produkty w niskiej cenie.
rozważ zakup w VapeFully 💜 |
Dane wskazują na spadek w 2020 r.
Dane rynkowe z firmy Headset wskazują na gwałtowny spadek wielkości sprzedaży jednostkowej 1-gramowych paczek marihuany w 2020 r. w Kalifornii, Nevadzie i stanie Waszyngton, kontynuując tendencję spadkową sprzedaży 1-gramowych paczek sprzed pandemii.
Na przykład w stanie Waszyngton sprzedaż jednostkowa 1-gramowych paczek spadła o 29 procent w 2020 r., z około 661 000 sztuk sprzedanych w styczniu do 471 000 w grudniu.
Dane firmy Headset pokazują jeszcze większe spadki sprzedaży opakowań 1-gramowych w okresie od stycznia do grudnia 2020 r. w Kalifornii (-44 procent) i Nevadzie (-40 procent), chociaż sprzedaż opakowań 1-gramowych w Nevadzie zaczęła ponownie rosnąć w listopadzie wraz z poprawą ogólnej sprzedaży.
Tendencja ta utrzymała się na głównych rynkach kanadyjskich: W Albercie, Kolumbii Brytyjskiej i Ontario łącznie, sprzedaż jednostkowa 1-gramowych paczek spadła w 2020 roku o prawie 58 procent od stycznia do listopada, według danych Headset, które nie obejmują zakupów w obsługiwanym przez rząd sklepie internetowym Ontario Cannabis Store.
Hipoteza Connorsa, że kupujący robią mniej wycieczek – ale kupują więcej na raz – jest „wspierana przez fakt, że widzimy, że średnie (rozmiary koszyka) wzrosły w trakcie COVID-a.
Kalifornia, Waszyngton i Nevada wymagają, aby marihuana w handlu detalicznym była pakowana, co zapewnia porównywalne dane dotyczące sprzedaży w popularnych rozmiarach opakowań, takich jak 1 lub 3,5-gramowe paczki. Kanadyjskie przepisy federalne dotyczące produkcji marihuany również wymagają pakowania marihuany.
Jednak dwa inne główne rynki amerykańskie, Kolorado i Oregon, zezwalają na sprzedaż „deli-style” (czyli luzem) w różnych ilościach, co sprawia, że dane dotyczące sprzedaży w opakowaniach 1-gramowych są trudniejsze do interpretacji. Mimo to, Connors odkrył, że w Oregonie odsetek zakupów luzem kwiatów o wadze od 1 do 3 gramów marihuany również spadł na początku pandemii, ponieważ klienci kupowali większe ilości.
Kto kupuje 1-gramowe opakowania konopi?
W sklepie detalicznym Dockside Cannabis w Seattle, kierownik łańcucha dostaw Erin Elliott zauważyła, że sprzedaż 1-gramowych paczek z kwiatami „trochę spadła” w 2020 roku, choć tendencje były różne w różnych sklepach sieci.
Elliott twierdzi że sprzedaż 1-gramowa przyniosła lepsze wyniki w lokalizacji Dockside’s Shoreline, Washington, gdzie klientela jest starsza i obejmuje więcej pacjentów z sektora medycznego.
„Dla niektórych z nich jedyną interakcją społeczną jest chodzenie do sklepu, więc są bardziej skłonni do kupowania mniejszych rozmiarów,”
powiedziała.
1-gramowi nabywcy motywowani przede wszystkim przez prostą ekonomię…
„Ludzie mogą nie być w stanie wydać 45 dolarów na ósemkę, ale z pewnością mogą wydać 15 dolarów na gram”
– powiedziała.
Elliott uważa jednak, że format odgrywa również rolę w eksperymentowaniu konsumentów.
„Myślę, że gram kwiatów jest naprawdę dobrym sposobem dla ludzi, aby spróbować odmiany, która nie jest im dobrze znana”,
powiedziała.
„Mogą być zainteresowani odmianą, ale tak naprawdę nie są skłonni włożyć w nią tony pieniędzy na samym początku”.
W Ontario, największym rynku rekreacyjnym w Kanadzie, właścicielka sklepu Jennawae McLean zauważyła, że od lata opcje 1-gramowe stały się mniej dostępne.
Małych opakowań
„rozpaczliwie brakowało na naszej liście zakupów w hurtowni każdego tygodnia”,
powiedziała McLean, założycielka i dyrektor generalny Calyx + Trichomes, licencjonowanego sklepu z marihuaną w Kingston, Ontario.
„Był jeden tydzień, w którym mieliśmy do wyboru jedną markę – to wszystko. Jedna marka, którą mogliśmy kupić”.
McLean powiedziała, że zawsze chce sprzedawać większe formaty, jeśli to możliwe, ale 1-gramowe opcje kwiatowe wypełniają ważną potrzebę rynkową dla kupujących w ograniczonym budżecie.
„Możemy ich widywać każdego dnia w tygodniu, ale oni wydają jednorazowo tylko trochę” –
powiedziała.
Spadek sprzedaży mógł nie dotknąć wszystkich marek i producentów w równym stopniu. W oświadczeniu kanadyjska firma Canopy Growth stwierdziła, że jej 1-gramowe produkty kwiatowe
„wykazały wzrost w 2020 roku, a biorąc pod uwagę dobre wyniki na rynku kanadyjskim, Canopy będzie nadal dostarczać konsumentom 1-gramowe oferty kwiatowe”.
Gramy wciąż popularne
Pomimo spadku sprzedaży w 2020 roku, format kwiatów 1-gramowych pozostaje ważnym produktem dla detalistów. Po zawsze popularnym rozmiarze 3,5-gramowym, opakowania 1-gramowe są nadal numerem 2 pod względem sprzedaży jednostkowej w Kalifornii, Nevadzie i stanie Waszyngton, a także w Albercie, Kolumbii Brytyjskiej i Ontario.
W stanie Waszyngton, na przykład, Headset pokazuje, że opakowania 1-gramowe nadal stanowiły około 19 procent wszystkich sprzedanych kwiatów pod względem ilości jednostek, nawet w listopadzie, najgorszym miesiącu sprzedaży w 2020 roku.
Jeśli spadająca sprzedaż 1-gramowych paczek marihuany w 2020 roku może być przypisana pandemii COVID-19, możliwe jest, że trend może się odwrócić, a sprzedaż gramów może ponownie wzrosnąć, powiedział Connors, analityk Headset.
Jak w przypadku jointów pre-rolled, pojedyncze gramy mają tendencję do bycia dodatkiem, który jest kupowany razem z innymi produktami, powiedział Connors. Aby poprawić sprzedaż dodatków, Connors twierdzi, że sprzedawcy detaliczni marihuany, którzy sprzedają online, mogą nauczyć się czegoś ze strategii niekwestionowanego króla e-commerce.
„Kiedy robisz zakupy na Amazonie, od razu pojawia się informacja: 'Czy zapomniałeś dodać któryś z tych produktów?’ lub 'Ludzie, którzy kupują to, kupują również tamto’.”
Nic więc dziwnego, że konsumenci wybierają większe opakowania w czasie pandemii.
Autor:
VapoManiak, wielki fan waporyzacji, kolekcjoner i niezależny recenzent waporyzatorów. Masz pytanie? Napisz do mnie lub zostaw komentarz – odezwę się! Zapraszam też na grupę na Facebooku: Waporyzacja Ziół Leczniczych, gdzie otwarcie dzielę się swoją wiedzą i odpowiadam na bieżące pytania.