Nauka Prawo

Denver: pieniądze z marihuany fundują programy zajęć pozaszkolnych dla dzieci

Denver: pieniądze z marihuany fundują programy zajęć pozaszkolnych dla dzieci 31 grudnia 2019Leave a comment
Student w bibliotece między regałami

W miarę jak starania o zalegalizowanie marihuany rozprzestrzeniają się po całych Stanach Zjednoczonych, powstają kolejne pomysły, jak można wykorzystać pieniądze. Idealny przykład tego, co można zrobić z tymi środkami widać w Denver, stolicy stanu Colorado. Programy pozalekcyjne dla młodzieży stały się głównym beneficjentem specjalnego podatku od sprzedaży detalicznej konopi indyjskich w tym mieście. 

  • W zeszłym roku władze miasta Denver zebrały około 46 milionów dolarów podatku ze sprzedaży marihuany, powiedział burmistrz Denver Michael B. Hancock.
  • Denver Afterschool Alliance otrzyma teraz 1,5 mln dolarów rocznie na programy pozalekcyjne.
  • Organizacja rozszerzyła znacząco programy pozalekcyjne oraz wakacyjne zajęcia.
  • Dzięki temu będą wspierać niedofinansowane dzielnice, zapewniając także więcej szkoleń dla personelu.

Sytuacja w Denver

„Denver stał się pierwszym miastem w USA, które wprowadziło legalny system dystrybucji rekreacyjnej marihuany”,

powiedział burmistrz Hancock podczas spotkania w Denver na początku tego miesiąca, zorganizowanego przez Every Hour Counts – koalicję zajmującą się budowaniem ogólnokrajowych systemów oświatowych i rozszerzaniem możliwości uczenia się dla wszystkich młodych ludzi.

„Jeśli ludzie zamierzają kupić marihuanę, upewnimy się, że jej sprzedaż wspiera młodych ludzi”.

W 2012 r. Kolorado zatwierdziło legalność rekreacyjnego używania marihuany przez dorosłych, implementując podatek, przeznaczony na edukację. Sprzedaż rozpoczęła się w styczniu 2014 r.

Denver nałożyło specjalny podatek od sprzedaży marihuany – obecnie wynosi on 5,5% . Łączna stawka podatku od marihuany w mieście wynosi teraz około 25%.

Jak wykorzystać środki z podatku?

Zdaniem Maxine Quintana, dyrektora ds. inicjatyw pozaszkolnych w Denver’s Office of Child Affairs (i współzałożyciela Denver Afterschool Alliance, sieci placówek świadczących usługi zajęć pozaszkolnych),

„umiejętność solidnego uzasadnienia korzyści z programów pozaszkolnych była kluczowa dla uzyskania poparcia dla specjalnego podatku od sprzedaży w mieście.”

Kolejnym czynnikiem było już silne zaangażowanie burmistrza w kwestię zajęć pozaszkolnych. Był pionierem karty My Denver , która zapewnia dzieciom w wieku szkolnym nieograniczony dostęp do miejskich centrów rekreacji, a w wielu przypadkach do zajęć pozalekcyjnych i tych, organizowanych w trakcie trwania wakacji.

Ponadto DAA stało się organizacją najlepiej nadającą się do ochrony i informowania młodzieży w nowym świecie, gdzie marihuana jest zalegalizowana.

Srebrne i złote monety
DAA będzie głównym źródłem informacji na temat marihuany

Denver Afterschool Alliance podejmuje działania

Gdy marihuana stała się legalna, organizatorzy zajęć pozalekcyjnych poczuli, że nie są odpowiednio przygotowani. Nie wiedzieli, jak radzić sobie z pytaniami dotyczącymi używania narkotyków przez dzieci.

Dzięki pierwszemu finansowaniu w wysokości 500 000 dolarów w 2012 r. Denver Afterschool Alliance stworzyło program nauczania oparty na zasadach pozytywnego rozwoju młodzieży, aby zapewnić dzieciom rzetelne informacje na temat używania marihuany.

Program nauczania pozaszkolnego

„Healthy Lifestyles 101” to 10-godzinny program nauczania dla uczniów klas od piątej do dziewiątej, mający na celu obalenie mitów na temat marihuany.

Ma też pomóc placówkom oświatowym w organizacji odpowiedniego podejścia do tego przedmiotu i upewnieniu się, że młodzież wie, że wiek, który pozwala na używanie konopi indyjskiej to 21 lat.

To walka z nieporozumieniami, ponieważ aby kupić papierosy, ludzie muszą mieć tylko 18 lat. Walczy się też z mitem, jakoby marihuana była zawsze zdrowa i dobra (bo przecież to tylko roślina!).

Zauważa się bowiem pewne zagrożenia dla zdrowia, a kurs podważa wśród niektórych dzieci przekonanie, że wszyscy w ich wieku używają marihuany.

Nauczyciele otrzymują szkolenie i materiały wraz z programem nauczania

Maxine Quintana, dyrektor inicjatyw pozaszkolnych w Denver’s Office of Child Affairs i współzałożycielka Denver Afterschool Alliance, mówi, że kluczowe znaczenie miało wykorzystanie danych i ponowne rozważenie korzyści płynących z programów pozalekcyjnych.

„Chciałam być w stanie pokazać że programy pozaszkolne są dobrymi czynnikami ochronnymi”, powiedziała Quintana uczestnikom zebrania Every Hour Counts.

Nadrzędnym celem programu nauczania jest umożliwienie gimnazjalistom podjęcie odpowiednich decyzji dotyczących marihuany. Daniel Read, analityk oceny w Sojuszu, powiedział, że gimnazjum to czas, kiedy wiele dzieci po raz pierwszy próbuje marihuany.

Nauczycielka pisząca na tablicy szkolnej
Nauczanie o marihuanie już w gimnazjum.

„Kluczowym wyzwaniem politycznym jest ograniczenie zażywania marihuany przez młodzież”

Quintana powiedziała, że ​​uzbroiła się w dane, aby móc pokazać miastu wpływ programu nauczania Zdrowego Życia i ogólnie programów pozaszkolnych.

Dane Sojuszu pokazały również, jak dzielnice Denver plasują się pod względem dobrostanu dzieci – i które obszary były najbardziej narażone.

Sojusz był w stanie udowodnić, że programy pozaszkolne są najlepszym miejscem do informowania dzieci o zażywaniu marihuany. Do 2016 r. ich finansowanie potroiło się do 1,5 mln dolarów rocznie.

Podczas gdy inne miasta i stany rozważają legalizację używania marihuany do celów rekreacyjnych, więcej placówek przygląda się przykładowi z Denver, powiedziała Quintana. Np. Alaska przeznacza fundusze z zalegalizowanej marihuany na edukację prewencyjną po szkole i będzie korzystać z programu nauczania podobnego do tego z Denver.

Porady dla organizacji w obszarach rozważających legalizację marihuany

  • Upewnij się, że zarządcy miast rozumieją wartość, która płynie z nauki pozaszkolnej i wakacyjnej.
  • Poinformuj ich, że zajęcia pozaszkolne to idealne środowisko – bezpieczne i wspierające miejsce z zaufanymi nauczycielami.
  • Dla młodzieży to najlepsze miejsce, aby poznać prawidłowe informacje na temat statusu prawnego marihuany i związanych z nią zagrożeń.
  • Zaangażuj w ten proces organizatorów zajęć pozaszkolnych.

źródło: chalkbeat.org

Waporyzacja ziół leczniczych

Autor:

vapo3

VapoManiak, wielki fan waporyzacji, kolekcjoner i  niezależny recenzent waporyzatorów. Masz pytanie? Napisz do mnie lub zostaw komentarz – odezwę się! Zapraszam też na grupę na Facebooku: Waporyzacja Ziół Leczniczych, gdzie otwarcie dzielę się swoją wiedzą i odpowiadam na bieżące pytania. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *