Dane ze styczniowego raportu firmy Headset pokazują, że liczba kobiet wśród konsumentów marihuany w USA stale rośnie. Na ten moment zwiększyła się o 55% w okresie od I kwartału 2020 r. do IV kwartału 2021 r. Wedle danych ten trend w demografii konsumenckiej jest jeszcze silniejszy w Kanadzie, gdzie zarówno kobiety z pokolenia Z, jak i Millenialsów, miały nawet wyższy wskaźnik zakupów niż w Stanach Zjednoczonych. Konsumpcja wśród mężczyzn również wzrosła, choć w mniejszym stopniu, podczas gdy udział kobiet w rynku znacznie wzrósł w ciągu ostatnich dwóch lat. Prawie jedna trzecia całkowitego rynku konopi indyjskich przypada obecnie na kobiety.
Kobiety młodego pokolenia są zdecydowanie bardziej zainteresowane konopiami
Dane firmy Headset pokazują, że kobiety z pokolenia Baby Boomers kupują konopie z THC częściej, niż osoby z pokolenia Z. Tutaj średnia wielkość transakcji jest większa nawet o 41% w IV kwartale 2021 r., przy niemal identycznych średnich cenach produktów. W 2020 r. sprzedaż dla kobiet z pokolenia Z zwiększyła się o 151%. Jeśli chodzi o kategorię produktów, kobiety zdecydowanie preferowały produkty spożywcze z dodatkiem THC i prawie połowa ich wydatków na marihuanę przypadła na tę kategorię. Kobiety miały również większy udział w sprzedaży niż mężczyźni w kategorii pre-rollsów.
Czy powstają nowe produkty, dedykowane tylko kobietom?
Na ten moment jest to dość prawdopodobne. Firmy produkujące konopie zajmują się szczegółową analizą tych danych i odpowiednio reklamują swoje produkty, aby wykorzystać rosnącą falę konsumentek. Kobiety chcą bezpieczniejszych, łatwiejszych w użyciu i również ukryciu oraz bardziej przewidywalnych produktów.
Miętówki z mikrodawkami THC i małe czarne słoiczki z odparowanym kannabinoidami już w 2021 roku były hitem sprzedażowym. Ukrywanie konopi w jedzeniu jest niezwykle popularne i dobrze się sprzedaje. To właśnie dzięki takim pomysłom dzisiaj firmy odnotowują tak wysoką sprzedaż.
rozważ zakup w VapeFully 💜 |
Kobiety, producenci i konopie
Na ten moment zauważalne jest w szczególności to, że kobiety po raz pierwszy stają się pełnoprawnym targetem sprzedażowym. Tak jak wcześniej alkohol, konopie były postrzegane raczej jako domena mężczyzn. Dzisiaj, tak jak ze wszystkim, trendy po prostu się zmieniają. Wydaje się, że w ten sposób powstaje pętla sprzężenia zwrotnego, która służy zarówno kobietom, jak i producentom. Nowe, teraz już szczególnie targetowane produkty, są konsumowane w większym stopniu i przynoszą większe zyski, a coraz więcej kobiet dostrzega, że rynek przygotowuje coś idealnie pod ich potrzeby. W praktyce należy oczekiwać tego, że linie konopi tylko i wyłącznie dla kobiet będą spełniać indywidualne predyspozycje i preferencje płci pięknej.
Dlaczego konopie stają się bardziej popularne niż suplementy diety czy leki?
Innym czynnikiem, wpływającym na rosnącą liczbę kobiet sięgających po konopie indyjskie, może być fakt, że według badań opublikowanych w Journal of Women’s Health, szybciej niż mężczyźni zastępują one leki przeciwbólowe wydawane na receptę medyczną marihuaną.
Rosnąca nieufność wobec przemysłu farmaceutycznego i jego motywacji finansowych nie wzbudza zaufania w pacjentach. Ponadto wzrost zainteresowania konopiami wynika także z większej liczby zachorowań na choroby psychiczne i stany lękowe w związku z pandemią. Taki stan może napędzać liczby przez cały rok 2022 i kolejne lata.
Czy generacja Z i Baby boomers zmienią rynek konopi?
W tym wypadku jest to dość prawdopodobne. Głównie z tego względu, że to właśnie osoby urodzone w tych pokoleniach już wkrótce staną się zdecydowaną częścią populacji na świecie. Z kolei osoby przeciwne THC i kannabinoidem stają się coraz starsze, więc z czasem zacznie brakować w opinii publicznej krytyków, zastąpionych przez młodsze, bardziej pro-konopne społeczeństwo.
Źródło: https://420intel.com
Autor:
VapoManiak, wielki fan waporyzacji, kolekcjoner i niezależny recenzent waporyzatorów. Masz pytanie? Napisz do mnie lub zostaw komentarz – odezwę się! Zapraszam też na grupę na Facebooku: Waporyzacja Ziół Leczniczych, gdzie otwarcie dzielę się swoją wiedzą i odpowiadam na bieżące pytania.